Vstupte se mnou do světa lidské psychiky – do světa myšlenek, které utváří váš vlastní svět. Svět, ve kterém žijete zavřeni jako šperk v trezoru.
Pře dvaceti lety jste jen velmi těžko hledali knihu, která by vás naučila rozumět tomu jak myslíte ,proč tak myslíte. Současný knižní trh je zavalený knihami, které hovoří o tom, jak bychom měli myslet, jednat, cokoli si plánovat – aby nám bylo líp. Tak jako ve všem i zde jsou knihy kvalitní, průměrné i ty, co za nic nestojí.
Před dvaceti lety se teprve rodily agresivní reklamy, které dnes ovlivňují myšlení každého kdo je poslouchá i když si myslí, že je nevnímá a že jeho neovlivňují. Každá reklama je postavená tak, aby zasáhla vaše myšlení v té oblasti psychiky, o které sami nevíte a nebo o ní víte a neumíte si jí od tohoto „odpadu“ vyčistit.
Před dvaceti lety jen málo lidí vědělo co je to internet, jak se s ním zachází, co vše na něm najdete. Dnes tuto civilizační vymoženost používají lidé všech věkových kategorií. Toto celosvětové médium vstoupilo do našich životů jako pověstný trojský kůň. Je to „dar“ vyspělé civilizace a zároveň zkáza všeho, co si neumíme před touto „lavinou informací a možností komunikace s kýmkoli“ – uchránit.
Před dvaceti lety se teprve rodily tzv. bulváry – informační média, která vyhledávají skandály, katastrofy a pomluvy. Díky tomu, že většinu lidí cizí neštěstí potěší víc než cizí úspěch se tato média rozrostla, zesílela a pomalu začala pronikat i do médií, která dříve vyhledávala kladné věci našeho života. Na jednu zprávu o tom, že se někde něco někomu povedlo vám všude napíší, promítnou – dvacet katastrof, neštěstí a jiných depresivních zpráv.
Před dvaceti lety se zde teprve rodil svět filmů, které hlásí konec této planety. Naivní příběhy plné hrůz a na „konci tohoto tunelu“ je vždy jedinec, který lidstvo zachrání před zkázou.
Na jedné straně se dnes už mnoho lidí snaží lidi naučit myslet pozitivně (kladně). Na druhé straně se těmto lidem staví do cesty svět celosvětových médií, která ovlivňují vaše myšlení a nutí vás myslet negativně (záporně).
A vy ? Stále si ještě myslíte, že váš život patří vám ? Že si v obchodě koupíte jen to, co skutečně potřebujete pro váš vlastní život? A nebo doma zjistíte, že jste si přinesli to, co vám podsunuly do vašeho podvědomí ( hluboká část psychiky) reklamy ? Opravdu potřebujete v bytě vyměnit nábytek za nový a nebo jste původně chtěli jet s dětmi v létě na dovolenou a užívat si své rodiny ? Kdo z vás se před každým větším nákupem zastaví a zeptá se sám sebe po čem skutečně touží, co je skutečně potřeba ? Každý z nás si občas udělá radost koupí něčeho, co není skutečně potřeba. Ok. Ale dělejme si radost tím, co je skutečně tou naší radostí . Nedělejme radost lidem, co nás vtahují do sítě cílených reklamních kampaní jen proto, aby z nás tahali naše peníze. Lidem, co nám do našeho podvědomí zasévají myšlenky na věci, zážitky…, po kterých my sami vůbec netoužíme.Lidem, kteří žijí v blahobytu za naše zbytečně utracené peníze za to,co nám vnutili.
Bohužel naše podvědomí je mnohem silnější než náš rozum a co v něm je „zaseté“, to nás ovládá víc, než si umíte představit. Otázka zní takto : „Čí je vaše podvědomí? Vaše a nebo lidí, kteří toto vědí a proto to vaše podvědomí ovládají skrze média, filmy, reklamy….. Čí je hlídací pes? Toho, kdo ho vlastní a nebo toho, kdo ho vycvičil a kdo ho umí ovládat pokyny?“ I váš vlastní pes, kterého krmíte, dáváte mu domov, máte ho rádi…. se proti vám obrátí ve chvíli, kdy na něj pískne ten, kdo vám ho vycvičil a umí ho ovládat. Vaše podvědomí je hlídací pes vašeho vlastního života. Pokud ho vy ovládáte tím, že víte jak s ním zacházet – pak slouží vám. Pokud toho psa necháte zdivočet tím, že nevíte nic o lidské psychice – tak ten váš pes bude sloužit těm, kteří ví jak s ním zacházet. Aniž to tušíte tak jste jen loutka, kterou někdo ovládá tak, aby mu sloužila.
Ne všechno vás mohu naučit dík těmto informačním novinám, které vychází jen jednou za měsíc. Ale mohu vám ukázat kudy jít, aby jste se stali pány svých životů. Aby jste dokázali lépe pochopit knihy o pozitivním myšlení, kterých je dnes na trhu už dost. Aby jste sami od sebe vypnuli reklamy a neposlouchali něco, co vás nezajímá a co vůbec nechcete kupovat. Aby jste nekupovali noviny plné skandálů, reklam a jiných negativ a peníze investovali do něčeho, co vás skutečně zajímá. Aby jste si dokázali vybrat film, co vás naladí do příjemné nálady a nebo vás něco naučí. Aby jste čas svého života nepromarnili tím, že si necháte programovat vaše podvědomí tak, aby jste sloužilo někomu jinému a ne vám.
Čas života je dar přírody. Tento dar můžeme prožít smyluplně a nebo ho můžeme promarnit tím, že si ho necháme vzít vymoženostmi součastných médií, která nám nabízí iluziorní svět. Tento svět si už díky minimalizaci techniky – nosíme všude s sebou. A čím dál víc lidí se stává závislými na bezduché technice, místo aby žili život se skutečnými lidmi ve skutečném světě. A kam patříte vy? Do světa lidí a nebo jste už uvízli mezi „přáteli“, které vůbec neznáte a o nichž víte jen to, co vám o sobě sami namluví?
Dagmara
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.