Přírodní kosmetiku RYOR založila před téměř 25 lety Ing. Eva Štěpánková (70). Byla krátce po mateřské dovolené a potřebovala uživit svoji dceru. Rodinu, která by jí v nelehké situaci pomohla, neměla. A tak v rodinném domku v Praze vznikla kosmetika, která je pojmenována podle zkratky první parfémové kompozice RYbíz-ORanž, tedy RYOR.
Dnes firma, která sídlí v Kyšicích u Prahy a dováží českou kosmetiku téměř do 20 zemí světa včetně Německa, USA, Ruska nebo Austrálie, vyrábí kolem 200 druhů produktů pro všechny typy pletí i všechny věkové kategorie, a to za velmi příjemné ceny. „Nyní jsme se zaměřili na produkty s obsahem bio arganového oleje, jedná se opravdu o nadstandardní přípravky. Na základě požadavků zákazníků jsme tyto produkty zabalili i do dárkových kazet“, říká Eva Štěpánková. Přípravky se cenově pohybují od 70 do 340 korun. „Snažíme se vytvářet vysoce kvalitní kosmetiku za přijatelné ceny. Od začátku bylo mým záměrem, aby si normální česká žena mohla dovolit čtyři základní výrobky, tedy přípravek na odlíčení, tonikum na dočištění, denní a noční krém“, dodává.
A jak se Ing. Eva Štěpánková dostala k výrobě kosmetiky? Studium chemie překvapivě nebyl její vytoužený obor, vždy tíhla k humanitním vědám, kultuře a historii. Pochází z Poděbrad, kde také potkala svou první lásku – budoucího studenta chemie na Vysoké škole chemicko-technologické, a tak šla studovat
s ním. Její maminka se tehdy smála, že bylo štěstí, že si nenašla ševce. Láska sice nevydržela, ale z paní Evy již byla inženýrka chemie. Následně pracovala na různých pracovištích, spojených s chemií, ale osudový okamžik nastal v roce 1971 při nástupu do Ústavu lékařské kosmetiky, kde se podílela nejprve na výrobě přípravků a následně i na vývoji nových produktů.
Po profesní stránce si vedla dobře, neustále na sobě pracovala. Ovšem rodinný život tak příznivý nebyl – po 10 letech intenzivní péče
o maminku po mrtvici se jí rozpadlo manželství a na zakládání rodiny to rozhodně nevypadalo. Až v roce 1988 nastal další osudový přelom,
a to, když ve 43 letech zjistila, že je ve třetím měsíci, a to s o 20 let mladším partnerem. Po třech letech na mateřské dovolené se rozhodovala, jak dál. Svou vlastní rodinu již neměla a partnerova rodina se k situaci stavěla velmi chladně. Mezitím proběhla revoluce a v Česku se začaly otevírat soukromé kosmetické salony, a zde Eva Štěpánková vycítila příležitost. „Musela jsem uživit dítě, byla jsem na Janičku sama. Jediné, co jsem měla, byl dům, kde byl volný spodní byt, kde měla bydlet moje maminka s pečovatelkou po mrtvici, která mezitím zemřela“. Přestože nabídku práce v oboru měla, prodávat své znalosti už nechtěla. Přes noc plnou přemýšlení se rozhodla začít s podnikáním. Ve spodním volném bytě začaly vznikat prostory pro přípravu emulzí, adjustaci
a skladování. „Měla to být firma pro tři až čtyři lidi, dnes je nás 80. Nejprve jsme vyráběli přípravky pouze pro kosmetické salony, ovšem zanedlouho se zákaznice začaly ozývat, že si chtějí výrobky odnést domů“.
A tak vznikla značka, kterou dnes najdete po celé republice.
Po několika stěhováních a hledání vhodných prostor se rozhodla pro vybudování výrobního areálu v Kyšicích u Prahy, který se od té doby stále rozšiřuje a probíhá v něm veškerá produkce kosmetiky RYOR za účasti moderních procesních zařízení a přísných hygienických pravidel.
A jaké produkty vznikly v roce 2015?
Pro firmu RYOR byl rok 2015 opravdu pestrý. Eva Štěpánková oslavila ve velkém duchu své 70. narozeniny. „Udělali jsme pro zákazníky Dny otevřených dveří v našem výrobním areálu, který mohli navštívit za plného provozu, kde je provedli sami zaměstnanci. Na podzim nás čekaly semináře po celé České republice, kde jsme školili majitele a vedoucí prodejen. A do toho všeho jsme stihli vyprodukovat 10 zcela nových produktů. Myslím, že tohle budou opravdu zasloužené Vánoce,“ dodává Eva Štěpánková. Mezi novinkami najdete nové levandulové krémy, chia semínka, rozjasňující make-upy či matující krém s pudrovým efektem. „Do dekorativní kosmetiky jsme se pustili zcela nově, a mě velmi těší pozitivní reakce zákaznic, jsem na tyto výrobky opravdu hrdá! A ještě víc na největší novinku – Výživný krém s kmenovými buňkami z argánie, na tomto výrobku je totiž vidět, že i český produkt se velmi dobře může porovnávat se světovou konkurencí.“ Ale jak to tak vypadá, ani rok 2016 nebude jednoduchý, na Evě Štěpánkové je znát, že je člověk velmi aktivní a plný energie. Už mluví o nových přípravcích a oslavách 25letého výročí firmy. Je zkrátka vidět, že se my, zákazníci, máme na co těšit!
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.